10 maj: Årsmöte för Kluster!

klusterlogga

Välkommen till årsmöte för kulturföreningen Kluster!

Tid: Tisdag 10 maj 2016 kl 18.00
Plats:
Musikhögskolan, Piteå, sal A118 (vi möter upp er vid huvudentrén)

Kära vänner!

Kluster har nu inlett sitt sjätte verksamhetsår och etablerat sig som en viktig och nyskapande aktör i länets kulturliv. Våra olika arrangemang – Klusterfestivalen, minifestivalen Resonans, fristående konserter, workshops m.m. i olika delar av länet, medverkan på festivaler, medlemsträffar m.m – har blivit mycket uppskattade av såväl artister som publik, och Kluster strävar ständigt efter att utveckla verksamheten ytterligare – inleda nya spännande projekt, hitta nya publikgrupper och nå ut till större delar av Norrbotten. För detta behövs såväl en bra styrelse som engagerade medlemmar!

Därför bjuder vi in alla intresserade till årsmöte tisdag 10 maj på LTU/Musikhögskolan i Piteå. Kom och påverka hur verksamhetsåret 2016/17 ska se ut för Norrbottens förening och scen för nutida konstmusik!

Motioner till mötet ska ha inkommit senast 8 maj och skickas till föreningsmailen klusterinfo@gmail.com eller via snigelpost till

Kluster

c/o Anders Lundkvist
Krongårdsringen 5
974 35 Luleå

För frågor, ring 073-7388819 (Anders)

Dagordning årsmöte:

  1. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
    2. Fastställande av röstlängd för mötet.
    3. Val av protokolljusterare och rösträknare.
    4. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
    5. Fastställande av dagordning.
    6. a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.
    b) Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste
    verksamhets/räkenskapsåret.
    7. Revisionsberättelse för verksamhets-/räkenskapsåret.
    8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
    9. Fastställande av medlemsavgifter.
    10. Fastställande av ev. verksamhetsplan och behandling av budget för det kommande verksamhets/räkenskapsåret.
    11. Val av ordförande för en tid av ett år.
    12. Val av övriga styrelseledamöter samt suppleanter för en tid av ett år.
    13. Val av revisorer samt suppleanter.
    14. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.
    15. Övriga frågor.

 

Hälsningar Klusterstyrelsen!

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s