Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Kulturföreningen KLUSTER

KLUSTER är Norrbottens förening & scen för nutida konstmusik. Som kulturförening vill vi bidra till en kraftfull förnyelse av konstmusiklivet i hela Norrbotten genom ett nyfiket, öppet och kvalitetsmedvetet arbete.

Evenemang

Could not find any posts

Med fokus på Nutida Konstmusik

Vårt arbete innefattar återkommande konserter, workshops, seminarier, medverkan på olika festivaler samt arrangerandet av de egna festivalerna Klusterfestivalen och Resonans. Resonans var även mellan 2015 och 2017 en fristående del av New Directions Festival.

Kulturföreningen Kluster är sedan 2011 medlem i RANK (Riksförbundet Arrangörer av Nutida Konstmusik).

Med bas i Piteå vill Kulturföreningen Kluster bidra till en kraftfull förnyelse av konstmusiklivet i hela länet genom ett nyfiket, öppet och kvalitetsmedvetet arbete.

Det här är KLUSTER

Ordet Kluster betyder som bekant ”klunga”, ”hop”, eller ”ansamling” vilket speglar vår strävan efter att fånga in och lyfta fram den kreativa spretighet som ryms inom den moderna konstmusiken – där nutida noterad musik trängs med allt från fri improvisation till elektroakustiska klanger, ljudkonst, experimentell rock, electronica och noise, liksom dans, performance, intermedia och mycket mer!